Jenny Jernunger

Veckan hittills
Hej på er! Jag är dålig på dehär, javet, förlåt! Ni får iallafall en update nu och det är ju alltid nåt?;)  (null)

Tisdag: Red och fixade åt Breezer för Emilia var sjuk. Red ett dressyrpass, lösgörande med mycket serpentiner borta på ridskolans plan. Han var lite spänd och pigg i början men blev snabbt lugn och avslappnad! Han var verkligen helt klockers! Jag tror faktiskt aldrig att han varit så fin när jag ridit honom, varken på ridskolan eller nu privat. Han börjar verkligen bli riktigt fin!! Och i och med att det gick så bra så bestämde jag och Emilia att vi provar en LC:1 på programträningen på lördag.  Jag går in helt kravlöst, gör bara mitt bästa och hoppas att det går bra. Jag tror att det är Breezers första gång innanför dressyrstaket och även min och hans debut, samt min första gång på dressyrhalsband sedan typ 2015 så det blir spännande! Ser framemot det! (null)
(null) (null)

Onsdag: Först var jag till Sonata, pysslade på i stallet, gick en liten promenad och borstade och tvättade henne lite. Hon var såååå skitig om benen:(  (null)

Ingen hopplektion eftersom vi hade teori, vi fick träna på dekorativ hästvård (klippa man+svans rätt och träna knoppning). Det var inte helt nytt men ändå svårt eftersom man både knoppar och klipper väldigt sällan😬
Såfort jag var klar där gick jag bort till Breezer, fixade allt där och sen fixade jag honom. Han red jag på planen vid stallet för första gången på typ 1mån. Han lite pigg till en början men lugnade sig snabbt och blev superfin! Speciellt i traven, men även galoppen var fin! Han har dock lite svårt för galoppfattningarna så det får vi jobba med!  (null)
(null)

Torsdag: åkte först till Sonata, fixade det vanliga stallpysslet. Hälsade på den nya kvinnan som ska stalla upp sin häst där nu från och med söndag osv. Sen tog jag in henne, borstade och svabbade av hennes ben, satte på utrustning. Skrittade faktiskt uppsuttet ända hemifrån idag. Hon var riktigt taggad, för taggad för sitt eget bästa... så efter halva ridskolevägen valde jag att hoppa av och leda henne så hon skulle lugna dig lite. Sen gick jag ett par varv på planen innan jag satt upp och skrittade ca 10-15 min uppsuttet. Hon var såå taggad, men riktigr fin i formen och flyttade faktiskt fint i öppnarna också!! Nöjd! (null)
(null)

Titta den snygga matchningen på grimma och täcke!! (null)

När det var klart gick jag bort till Breezer och när jag kom var allt fixat! Alina sötnosen hade tydligen varit dit och mockat och fixat hö (fick veta det senare). Blev sååå glad! Så jag behövde bara fixa honom och rida iväg! 
Började med att rida ner på slingan, kom ca 500meter men när vi möttes av en flock rådjur på språng tyckte han inte det va nå kul. Då började han snurra runt och eftersom han har två lösa skor valde jag att vända och ta det lugnt istället. Gick då istället bort mot ridskolan. När jag kom dit såg jag att lektionerna var ute så då gick jag in i ridhuset en stund. Han blev lite spänd i början av omställningen men lugnade sig snabbt och blev fin! Även galoppen var bra!! Blev inte riktigt ett sånt pass som jag tänkte mig, men det blev ju bra ändå!! Bilderna än från avtravningen, så fin<3 (null)
(null)
(null)